Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

~MajaGieraltowska | użytkownik

imię i nazwiskoMaja Gierałtowska adresPozna zarejestrowany01.10.2008 @15:50:28 ostatnio na stronie05.05.2011 @12:32:33

W 2007 roku ukończyłam Studia na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Uzyskałam dyplom magistra w zakresie Rysunku, Krytyki i Promocji Sztuki, oraz Pedagogiki Sztuki. Specjalizowałam się w zakresie relacji sztuki i biznesu w Polsce.
Zawodowo pracuję jako grafik kreatywny, na co dzień tworząc grafikę reklamową.

Rysunek to moja pasja, rysowanie jest dla mnie najbardziej swobodnym, pierwotnym i naturalnym sposobem wyrażania się, moim poszukiwaniem ... Tworzone przeze mnie prace są nie tylko obrazami, ale przede wszystkim formą dekonstrukcji rzeczywistości obrazowanej, łamaniem konwencji przestrzeni. Dekonstrukcji traktowanej jako odczytywanie ideogramu, odkrywanie i obdzieranie obrazu z wyuczonego postrzegania, Swoistej gry z przestrzenią.
Dekonstruowanie jest dla mnie selektywnym postrzeganiem świata, polegającym na wybiórczym traktowaniu elementów składających się na otaczająca mnie rzeczywistość. Każdy fragment przedmiotu, cały przedmiot, aż po układ tych przedmiotów, zatopiony jest w pewnej przestrzeni. Dowolna przestrzeń jest zbiorem jej fragmentów traktowanych jako autonomiczne przestrzenie. Rozbieranie przestrzeni na mniejsze elementy i wydobywanie owych fragmentów z nadrzędnych- przestrzennych kontekstów jest dla mnie inspiracją. Podnoszenie owych zfragmentaryzowanych przestrzeni do bytów autonomicznych jest tematem i celem moich prac.
Podczas procesu tworzenia obrazu mam świadomość ocierania się nie tylko o fragmentaryczność ale także i mnogości przestrzeni. Ponad tą w której się znajdujemy, dostrzegam przestrzenie wyróżniające się nieskazitelnością, brakiem dostępu doświadczania fizycznego, nienamacalnością. Przestrzenie dla mojego umysłu, przestrzenie w moim umyśle, przestrzenie w lustrze, na ekranie, we wnętrzu obrazu.
Oko w procesie obserwacji musi uporać się z różnymi nadrzędnymi zagadnieniami, odpowiedzieć na pytania: gdzie coś jest umieszczone? jak daleko? W jakich relacjach otoczenia jest osadzone? W moich pracach te kwestie staram się przesunąć.
Patrząc na draperie nie naznaczone celem ich użyteczności nie obchodzi mnie ich miejsce w przestrzeni ludzkiej ale ich własna przestrzeń. Dzięki usunięciu kategorii celu ich egzystencji materialnej pragnę, by umysł odbiorcy w moich obrazach zainteresował się nowymi kwestiami. By dostrzegł możliwość odkrywania samej istoty i urody draperii, oraz budującej się na obrazie zupełnie nowej przestrzeni ich relacji.
Lustro także traktuję jako przestrzeń, jednak nie jako obraz zależności ale pole wewnętrznych autonomicznych kontekstów.
Miejsce i odległość nie jest przedmiotem moich dociekań lecz częścią wypowiedzi, dzięki temu mogę starać się postrzegać coś w kategoriach intensywności, egzystencji, głębi samostanowienia, relacji w ramach kadru.
W tematyce moich prac chodzi mi o to, by potraktować draperie jako źródło kreacji form pozbawionych uwarunkowań egzystencjalnych a jednocześnie poprzez wzór określić klucz przedstawienia tematu. Draperia jest pretekstem do poszukiwania wielowymiarowości form i środowisk. Jest najbardziej wdzięcznym materiałem pod względem jego różnorodności, plastyczności, możliwościowi wyrażenia wszelkich kształtów.
Sam wzór na tkaninie staje się znakiem rysunkowym, który jest silny i znaczący jak gest. Stanowi on wyraz i esencję rysunku, staje się jego początkiem, pierwszą uchwytną najmniejszą częścią, narzędziem.
Moje rysunki przeciwstawiają się deestetyzacji. Warsztat, do którego dążę, łączyć ma w sobie realizm formy i precyzję, budowane za pomocą wyszukanych środków rysunkowych.
Rodzaje materiałów: pastel, ołówek, węgiel, kredka nie są istotne same w sobie, jedynie ich możliwości wizualnego odbioru, który podczas zetknięcia z pracą ma dla mnie najistotniejsze znaczenie. Najgłębsza czerń, wszelkie odcienie szarości i bieli mogą w moim rysunku być powierzchnią błyszczącą lub matową, mogą być gęste lub lekkie, śliskie lub tworzyć fakturę. W procesie tworzenia rysunku jest to istotne ponieważ poszerza spektrum środków wyrazu plastycznego przestrzeni oraz pozwala na uzyskanie jakości niereprodukowanej automatycznymi technikami klasycznej kopi dwuwymiarowej.


kontakt i statystyki
emaile-mail ukryty strona wwwwww.gieraltowska.pl
digarty6 komentarze437 posty na forum1

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
komentarze
~DeeEdge    16.04.2009 @15:15:30
no włąsdnie aż się adziwiłem że ktoś z takimi pracami zwrócił uwagę i am honored
_______
Rozbij swoją wrażliwość kreskami na tym co Cię otacza, poznaj, naucz sie, zmień, stwórz od nowa.
~DeeEdge    16.04.2009 @15:06:07
_______
Rozbij swoją wrażliwość kreskami na tym co Cię otacza, poznaj, naucz sie, zmień, stwórz od nowa.
~DeeEdge    16.04.2009 @15:03:23
jeszcze mi się nie zdarzyło zebym pod wszystkimi pracami dał komus rew...ale niech mi ktos powie że nie zasługujesz...niesamowita galeria. pozdrawiam, poobserwuję a i dzięki :D
_______
Rozbij swoją wrażliwość kreskami na tym co Cię otacza, poznaj, naucz sie, zmień, stwórz od nowa.
~TomaszPutowski    15.04.2009 @18:22:49
dziękuję bardzo mi miło
_______
Pu&To
~komando    14.04.2009 @22:47:41
podziękował ładnie
_______
"A noc jako dzień będzie, noc światłem moim i rozkoszą moją"
(http://www.jako-webart.pl)
~FlyingFish    06.04.2009 @22:29:02
Piękne prace! pozdrawiam
~szarak    01.04.2009 @15:00:21
Zawzięcie dziękuję & pozdrawiam
_______
Fajne obrazki -> http://www.adamszary.com
*Wolfgar    01.04.2009 @14:52:30
_______
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams...
!jawa4    30.03.2009 @11:31:38
... i znow milego...
!jawa4    26.03.2009 @04:52:43
Dziekuje bardzo. Milego dnia zycze.
~komando    16.03.2009 @00:20:01
no ładnie napisane
_______
"A noc jako dzień będzie, noc światłem moim i rozkoszą moją"
(http://www.jako-webart.pl)
^Silmariena    13.03.2009 @14:07:05
hm, jeszcze na http://www.sejud.carbonmade.com mam jakieś rzeczy, ale mniej, bo tam jest ograniczenie :/
^Silmariena    13.03.2009 @12:53:06
świetne "krajobrazy" tworzysz
patrząc na to z jaką łatwością oddajesz fakturę tkanin, mam sama ochotę spróbować
!FrodoK    06.03.2009 @13:35:04
i ja dziękuję
~Thebugaj    04.03.2009 @18:52:52
dziekuje rzadko dostaje tak cieakwe komentarze
_______
If you won't watch it someone else will
http://bugaj.carbonmade.com/
~nynek    01.02.2009 @16:09:37
ehh dziękuję
~marceliszpak    06.12.2008 @02:15:48
wszystkiego najlepszego na dobrej drodze życia hej!
~dreadiana    15.11.2008 @18:39:49
~komando    11.11.2008 @23:48:57
_______
"A noc jako dzień będzie, noc światłem moim i rozkoszą moją"
(http://www.jako-webart.pl)
~komando    30.10.2008 @09:02:14
dziękuję
_______
"A noc jako dzień będzie, noc światłem moim i rozkoszą moją"
(http://www.jako-webart.pl)
!stanmir    27.10.2008 @07:20:27
Nie wiem czy mam się cieszyć z takiego porównania czy też wręcz przeciwnie. Tak to już jest, że jak ktoś zobaczy prace grawerowane w szkle warstwowym to nasuwają mu się prace Borowskiego. Bezsprzecznie jest mistrzem i należy do światowej czołówki. Technikę Grala, o której tu wspominasz opanował do perfekcji (różni się ona, jak zapewne wiesz, od technik wykonywanych przeze mnie). Ale nie on jeden tworzy w takim materiale. Cenię sobie jego jako artystę, i jako człowieka, który chętnie pomaga innym (sam jestem takim przykładem). Jednak nigdy nie aspirowałem do tego, aby naśladować jego twórczość.
Pozdrawiam
P.S. Czyżbyś była po "szkle" wrocławskim?
!graszkap    26.10.2008 @13:07:40
dziękuję
!graszkap    25.10.2008 @14:31:45
rewelacyjnie rysujesz popatrzę
~Choina    23.10.2008 @23:11:40
dziękowac
Poprzednia strona 1 2 3 4 Następna strona
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt